Metrolife Hastanesi

Ana Sayfa Genel VE İRAN IN GLADYOSU ORTAYA ÇIKTI!

VE İRAN IN GLADYOSU ORTAYA ÇIKTI!

İran da CIA kaynaklı olduğu iddia edilen soft devrim in geçmişinin 2006 ya dayandığı öne sürüldü. İşte bu devrimin arkasındaki isim ve şok ayrıntılar...

Giriş Tarihi: 28 Ağustos 2014 Perşembe 19:21
VE İRAN IN GLADYOSU ORTAYA ÇIKTI!
Whatsaap İhbar Hattı
İran'da CIA kaynaklı olduğu iddia edilen 'soft devrim'in geçmişinin 2006'ya dayandığı öne sürüldü. 2006'da Dubai'ye İran direktörü olarak gönderilen Jillian Burns adlı yetkili, bilgileri buradan ABD'ye aktardı. Dubai'den finanse edilen ve İranlılarla ABD arasında birebir ilişkiyi sağlayan ağ kuruldu. Burns, şimdi Dışişleri'nde İran ve Irak sorumlusu.


İran'da 12 Haziran'da yapılan seçimlerin ardından ülkede sular durulmuyor. Hile iddialarını araştıran Anayasayı Koruyucular Konseyi, "Bu seçimlerde kesinlikle hile yapılmamıştır" açıklamasını yaparken, CIA'nın 'İran'daki gösterilerin arkasında yürüttüğü' iddia edilen politikaya dair çarpıcı bilgiler ortaya çıkmaya devam ediyor. İran'ın yarı resmi ajansı Mehr'in, 'CIA'nın 2009 yılının başından bu yana İran'da 'yumuşak devrim' yürüttüğü ve bu çerçevede, Dubai'den yönetilen ve İranlılarla ABD yurttaşları arasında birebir ilişkiyi sağlayan bir “network” ağı kurduğu" iddiasının ardından, CIA'nın Dubai merkezli İran faaliyetlerinin kaynağının 2006 yılına kadar uzandığı öne sürüldü.

PROJE 2006'DA BAŞLADI

ABD Konseyi, 2006 yılında 'İran'ın demokratikleşmesi fonu' adı altında 61 milyon dolarlık bir bütçe ayırdı. Aynı yıl Avrupa'daki ABD büyükelçiliklerine 'İran gözlemcileri' yerleştirildi. ABD Dışişleri Bakanlığı, İran'daki seçim gösterilerine karıştıkları ve CIA adına İran'da çalıştıkları kaydedilen profesörlerin finanse edildiği iddia edilen Dubai'de, 2006'da İran'ın faaliyetlerini gözlemleyecek Jillian Burns isimli yetkiliyi ofisin ilk direktörü yaptı. Yazar Patrick Clawson'a göre CIA, İran-ABD vatandaşlarını kendisi adına çalışmak için ayarladı, hatta istihbarat ajanlarına Farsça ve İran kültürünü öğretti. Dubai'den İran bilgilerini Dışişleri Bakanlığı'na aktaran Burns, şimdi Dışişleri'nde İran ve Irak siyaseti planlama sorumlusu konumuna yükseldi.

400 MİLYON $ HARCANDI İDDİASI

Öte yandan, Pakistanlı General Mirza Aslam Beig, CIA'nın İran'ı karıştıran asıl unsur olduğunu iddia etti. Beig, seçimlerin Ahmedinejad'ın galibiyeti ile biteceğinin bilinmesi üzerine operasyon kararı alındığını söyledi. Beig, CIA'nın bu operasyon için 400 milyon dolar para harcadığını öne sürdü. Mehr ajansına göre, CIA, İran içinden destek alabileceği bilim adamları, sanatçılar, sporcular ve daha pek çok kişinin yer aldığı bir liste hazırlamıştı. Bu listede yer alanlardan 10-15 kişi bilimsel, sanatsal ve başka amaçlı toplantılara katılmak üzere ABD'ye davet edildiler. Kendilerine Dubai kaynaklı kredi kartları verildi. Bu arada, ABD Başkanı Barack Obama, Ahmedinejad'ın özür talebini ciddiye almadığını belirtti. Obama, ABD'nin aslında İran'ın seçim sürecine müdahale etmemek için çaba gösterdiğini söyledi.


ABD ve Batı kendisine baksın

İran Uzmanlar Meclisi Üyesi Ayetullah Ahmed Hatemi, "İnsan hakları ihlallerinde ilk sıradaki ABD ve Batı, hangi yüzle İran'ın iç işlerine karışıyor' dedi. Nida'yı, planlanmış bir şekilde Batı'nın öldürttüğünü savunan Hatemi, kargaşanın sorumlusunun ABD ve İsrail'le doğrudan bağlantılı olduğunun belirlendiğini kaydetti, 'Yargı, bu tahrikçi ve tahripçilere karşı çok sert önlemler alsın ki herkese ibret olsun' dedi.


30 yılın en sağlıklı seçimi hile yok

İran Anayasayı Koruyucular Konseyi, seçimi kaybeden adayların şikayetlerinin incelenmesinde sona gelindiğini açıkladı. Konsey, Cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad'ın reformcu aday Musavi'ye karşı farklı zafer elde ettiği seçimlerin, son 30 yılda İran'da gerçekleştirilen en sağlıklı seçimler olduğunu belirtti. "Büyük çaplı bir seçim yolsuzluğu" bulunmadığı, "Seçimlerde kesinlikle hile yapılmamıştır" denebileceği kaydedildi.


Ahmedinejad'a BBC sansürü

İran'ın dini lideri Ayetullah Ali Hamaney'in, geçen cuma hutbesinde 'İngiltere'nin müdahaleci açıklamalarını isim zikrederek eleştirmesinin' ardından, İngiliz medya kuruluşu BBC'nin 'Ahmedinejad sansürü' dikkat çekti. Ahmedinejad'ın seçim zaferini kutladığı görüntülerde, taraftarlarını selamlarken bulunduğu kare Los Angeles Times'ta aynen verildi. Ancak BBC'nin aynı görüntülerde Ahmedinejad'ı sildiği ve fotoğraf altı olarak 'Musavi'nin taraftarları protesto yasaklarına yine başkaldırdı' yazdığı ifade edildi. BBC'nin İran lideri için toplanan ka-labalığı reformist aday Mir Hüseyin Musavi'nin taraftarları gibi göstermeye çalıştığı görüntüler tepki çekti.


YORUMLAR
Henüz kimse yorum yapmamış, ilk yorum yapan siz olun.
Bu Kategorideki Diğer Haberler
Whatsaap İhbar Hattı Urfahabermerkezi
Bu habere de bakabilirsiniz

CHP'li İlgezdi'nin milyonluk vurgunu

Kurumsal

İçerik

Gündem

Siyaset

Teknoloji

Yukarı Çık